For godt til at være sandt…

Hvad stiller man op med sådan et tåbeligt brev fra banken, hvor jeg umiddelbart har lyst til at klaske mig på lårene og slå en rå latter op, men samtidig bliver både forarget og vred.bankbrev

Banken, som jeg meldte mig ud af i protest midt i halvfemserne, men som manden stadig bruger og som er vores kreditforening. En bank som stædigt bliver ved med at sætte mit navn på den slags tilbud. En bank der ikke kan hjælpe når mennesker er i knibe, men åbenbart bliver særdeles tjenstvillige når det ikke er nødvendigt?

Tilbuddet kommer fordi husherren er kunde med penge på kontoen. Så hvordan i himlens navn forestiller de sig, at vi vil låne penge vi selv har, og så til den horrible rente? Det MÅ da være en trykfejl? Det er helt almindelige bankkunder som os, der har holdt banken på benene under krisen – og det skal vi åbenbart fortsætte med. Jeg er bare ked af at jeg ikke kan melde mig ud én gang til.

Nå, men én ting er jeg glad for: Vi er indehavere af et fast forrentet huslån til 2 pct.
Det manglede s.. også bare..!

9 tanker om "For godt til at være sandt…"

  1. Susanne

    Jeg bliver så forarget, når der kommer sådan noget skidt ind af dørene. Jeg kan modstå og har ikke brug for deres tilbud, men jeg kan også huske den periode, hvor ungerne var små, og der ind imellem var umanerligt lavvandet. Den gang kunne man måske været gået i fælden på en håbløs dag.

  2. Inge

    Jeg bliver stærkt irriteret når banker sender den slags.. Jeg har ingen problemer med at kyle skidtet ud, men tænker at det er alt for nemt for unge mennesker med store udgifter og små børn, at hoppe på vognen og stifte forbrugsgæld som senere kan blive en møllesten om halsen på dem.

    1. Ditte Forfatter

      Ja, der er desværre alt for mange unge der er blevet fanget af store ‘nemme’ forbrugslån.

  3. Ellen

    Den der har, skal mere gives …
    Sådan et nummer har jeg heldigvis ikke oplevet fra vores banks side, men ih, hvor ville jeg altså også blive tosset, hvis de sesndte sådan noget ud til mig!
    Jeg er godt tilfreds med vores bank, og forstår godt, du ærgrer dig over ikke at kunne melde dig ud igen af denne … kan din mand ikke melde sig ud, eller vil det blive for dyrt at flytte huslånet? Ikke at det kommer mig ved, og du behøver ikke at svare, men sådan et brev bliver jeg mere irriteret over, end jeg bliver over gebyrer.

    1. Ditte Forfatter

      Godt spørgsmål, Ellen!
      Den mulighed har jeg luftet en del gange, men han er ALT for glad for at kunne gå ned i filialen og diskutere økonomi med bankrådgiveren, til at han vil skifte bank, så nu lader jeg ham i fred 😉

  4. Pia

    Sådan noget irriterer også mig gevaldigt. Det er også hændt vi har fået en telefonopringning fra hovedkontoret, og det er også derfra skrivelserne kom. Vores egen afd. respekterede, at jeg ikke ønskede den slags. Jeg har fortalt dem, at vi kender deres telefonnr. og adresse, hvIs vi har brug for hjælp.

    1. Ditte Forfatter

      Lige præcis, Mia. Det er nok ikke for vore blå øjnes skyld at de kommer med den slags tilbud.

Der er lukket for kommentarer.